New York, New York! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu New York, New York! - Reisverslag uit Denver, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu

New York, New York!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

04 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Denver

1 augustus, D-Day.. Met een wat dubbel gevoel stap ik in de auto en zwaai ik mijn broertje uit. Ik heb het redelijk droog weten te houden tijdens het afscheid nemen van mijn vrienden en broertje, maar de avond van te voren en het moment dat ik in de auto stap voel ik me toch wat verdrietig. Ik ga iedereen zo lang niet zien! Maarja met de technologie van tegenwoordig kan ik iedereen genoeg spreken, dus ik hoef ze nauwelijks te missen. Vanaf schiphol gaat alles voorspoedig en we hebben een rustige reis. We landen rond het middaguur in Newark terwijl het voor ons gevoel al 6 uur 's middags zou moeten zijn. Het is vrij regenachtig maar nog steeds erg warm. We bezoeken Times Square, Broadway en de M&M's winkel, erg leuk om weer te zien na 6 jaar! Maar om 6 uur lokale tijd zijn we toch echt gebroken en om 8 uur liggen we al lekker in ons bed om het klokje rond te slapen.

2 augustus. Weer een nieuwe dag in New York! We zijn er al vroeg uit dankzij onze jetlag, maar zo pakken we mooi de dag mee. Na het ontbijt wilde ik heel graag langs het Alvin Ailey Dance Theater om wat info in te winnen over de danslessen. Voor de dans-insiders onder ons is dit een zeer bekende naam, dus begon het direct te kriebelen. De danslessen bleken redelijk duurte zijn, maar wel vrij toegankelijk. Dit moest ik gewoon doen! Toevallig werd er die avond contemporary gegeven dus stond dat voor mij vast op de planning.

We hebben de rest van de dag nog wat door New York en de bekende plekken gestruind tot de energie rond het middaguur toch echt weer op was. De zon brandde op onze huid en het werd te warm om te lopen, dus namen wij lekker een duik in onze rooftop pool! Heel tof! Zwemmen op een dak in New York, weer een ervaring op zich! Na onze verfrissende duik was het tijd om me klaar te maken voor de dansles. Het Alvin Ailey gebouw is echt prachtig! Geweldige dansfotos die op elke verdieping de muren sieren, een dansers hemel. De les was heel gaaf, maar ook heel lastig. Het was erg technisch en dat had ik nog nooit gedaan. Maar ik heb mijn best gedaan om de rest bij te houden en ben daar aardig in geslaagd. Zoveel geleerd in anderhalf uur, ik hoop dat ik dit soort momenten nog wat vaker mag meemaken!

3 augustus, wat een dag! We nemen de taxi naar Newark airport en hebben daar een zeer curieuze check-in. We moeten onszelf inchecken en onze bagage ergens afgeven zonder dat we nieuwe labels hebben gekregen. Hier had al een belletje moeten rinkelen... Een uur vertraging verder zitten we eindelijk in de meest hobbelige en misselijkmakende vliegtuigreis die ik ooit heb gehad. Nu ik dit schrijf zijn mn hoofd en mn maag nog steeds van streek. Op Denver airport komen we erachter dat onze bagage er niet is. De service dame weet onze bagage redelijk snel te traceren en constateert dat onze koffers nog onaangeraakt op Newark Airport staan...Fijn. Geen bagage. Maar gelukkig hebben ze de bagage wel gevonden en wordt het zo snel mogelijk onze kant op gestuurd, vannacht om 3 uur zouden onze koffers weer op de camping bij ons moeten staan. Dan begint de race tegen de klok om nog voor sluitingstijd bij Cruise America aan te komen, terwijl wij ons door de files heen wurmen. Weer stress! Maar we redden het en niet veel later zitten we rustig in ons campertje, maken een stop bij de walmart voor wat boodschappen en rijden rustig naar de camping. Nu eindelijk relaxen!

De komende dagen zal ik waarschijnlijk niet veel internet hebben, maar ik zal snel weer wat van mij laten horen,

Liefs!

Nikki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Denver

Nikki

Het is bijna zover! Over een paar maanden zal ik voor een halfjaar naar Amerika vertrekken! In de tussentijd zal ik jullie op de hoogte houden van al het geregel en uiteindelijk mijn leven daar natuurlijk!

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 10175

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Studeren in South Dakota!

Landen bezocht: