New York, New York! - Reisverslag uit Metairie, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu New York, New York! - Reisverslag uit Metairie, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu

New York, New York!

Blijf op de hoogte en volg Nikki

09 Januari 2013 | Verenigde Staten, Metairie

Dinsdag 8 januari, nog exact 7 dagen voor ik weer voet op Nederlandse bodem zet..Snel, snel, snel! Maar eerst zal ik jullie nog een verslagje geven van mijn heerlijke tijd in New York/New Jersey.

Na een lange dag reizen kwam in eindelijk aan in New York en ontmoette ik Conrad voor het eerst. Hij kwam me ophalen van het vliegveld samen met een vriend van hem dus dat was goed geregeld. We reden naar Conrad's huis, waar ik ook zijn 3 huisgenoten ontmoette en we verder een relaxed avondje hadden en een beetje kletsten. Conrad vertrok de volgende dag naar Nederland, dus we konden mooi plekken ruilen. Die vrijdag werd ik ook meegevraagd door Mike om met zijn vrienden een avondje uit te gaan. Een zeer interessante en erg leuke avond uit! Mike moest al vrij snel afgevoerd worden naar huis, maar zijn vrienden waren erg aardig en sleepten mij overal mee naartoe. De eerste paar dagen heb ik lekker rustig aan gedaan en een soort planning gemaakt van wat ik wilde doen in New York.

De twee weken zijn echt omgevlogen. Ik ben met Katy mee naar huis geweest om kerst te vieren (en aangevallen te worden door een sint bernard, maar dat terzijde), dit was erg gezellig en heerlijk amerikaans. Enorme ladingen eten en kado's, ze hadden zelfs last minute nog een kadootje voor mij geregeld, zo lief! En in de dagen die volgden ben ik elke keer New York in gegaan om lekker rond te struinen, museums te zien, koffie te drinken en om te dansen bij Alvin Ailey. Ik heb ongeveer elke dansstijl die ze aanboden gedaan: capoeira, west african, samba/afro-brazilian, afro-cuban, yoga, ballet en hip hop. Enorm gaaf om te doen en heb weer een hoop geleerd! Ook heb ik een paar dagen met Stephanie afgesproken en rondgewandeld. Stephanie danst ook en is een vriendin van Conrad. Superleuke meid en ook gezellig om eens een dagje niet alleen rond te lopen. Met haar ben ik ook naar een Alvin Ailey dansvoorstelling geweest, supergaaf natuurlijk, enorm goede dansers en zeer interessante choreografieen! En zelf ben ik nog naar Jersey Boys geweest, een broadway musical over de vorming van de band The four seasons. Erg leuk!

Helaas ben ik ook wat ziek geworden, stevige verkoudheid te pakken gekregen waardoor ik mij niet altijd even geweldig voelde. Oud en nieuw heb ik daarom niet helemaal gevierd zoals gepland, maar met een groep vrienden in het huis van Conrad was het ook erg gezellig. Conrad's huisgenoten waren super aardig en zorgden erg goed voor me. Nicole was het modepopje van de club, maar erg grappig. Katy is pastry chef dus aan lekkere dingen zeker niet te kort, en zij zorgde dat ik niks tekort kwam. Mike is het feestbeest van het stel en houd wel van een drankje, wat tot erg komische situaties kan leiden. Maar hij was ook wel in voor een goed gesprek, zo eindigden we twee nachten tot 5 uur sochtends pratend in zijn kamer.

Met de verkoudheid kreeg ik er helaas ook een verstopt oor bij die niet vanzelf over ging, na een bezoekje aan de dokter heb ik nu een hele apotheek aan medicijnen met allerlei vage bijwerkingen, dus gaat het allemaal net iets minder. Toch sleep ik mezelf elke ochtend weer uit bed om leuke dingen te gaan doen. Gister ben ik aangekomen in New Orleans en heb ik mijn host ontmoet. Rabin is een erg aardige gast die mij overal naartoe brengt. De komende dagen ga ik lekker New Orleans ontdekken en zaterdag staat er een airboat tour door het moeras op de planning, leuk leuk!

Dit is waarschijnlijk het laatste verslag voor ik weer thuis ben, de New Orleans verhalen kan ik jullie weer in real-life vertellen! Vergeet ook vooral de foto's op facebook niet te bekijken en ik zie jullie volgende week dinsdag weer!

Liefs,

Nikki


  • 09 Januari 2013 - 11:41

    Iris De Heer:

    Heel leuk om te lezen, lijkt me erg gaaf!
    Geniet nog even van je laatste dagen nik!!
    En tot snel in NL :) xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Metairie

Nikki

Het is bijna zover! Over een paar maanden zal ik voor een halfjaar naar Amerika vertrekken! In de tussentijd zal ik jullie op de hoogte houden van al het geregel en uiteindelijk mijn leven daar natuurlijk!

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 10156

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Studeren in South Dakota!

Landen bezocht: