Even iets anders - Reisverslag uit Brookings, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu Even iets anders - Reisverslag uit Brookings, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu

Even iets anders

Blijf op de hoogte en volg Nikki

29 September 2012 | Verenigde Staten, Brookings

Tijd om weer een blogje te schrijven en daarbij het studeren te ontwijken. Zoals ik al zei in mijn vorige blog gebeuren er niet zo gek veel spannende dingen meer. Ik heb mn vaste schema en zo gaat het week in week uit. Toch zijn er nog genoeg leuke dingen. Mijn huisgenoten die samen stressen over wat ze met jongens moeten en ik zit erbij en lach alleen maar. Er worden allerlei verhalen verteld en zo is het drie avonden achtereen steeds 1 uur voor we gaan slapen, terwijl ik om half 7 mn bed weer uit moet..Niet verstandig, maar wel heel leuk. Ook heb ik mn eerste tentamens gehad en dat gaat allemaal best wel goed, ik kreeg laatst een mail van een docent dat hij zo onder de indruk was van mijn professionele houding en de kwaliteit van mn werk. Altijd leuk om te horen :)

Komend weekend staan er weer wat leuke dingen op de planning. Vanavond lekker chillen met huisgenoten en wat vrienden en een leuke tv serie kijken, morgen op tijd weg naar Sioux Falls om lekker te shoppen en brownies te eten in de bakkerij die mijn docent mij aanbevolen heeft. Daarna zijn we hopelijk op tijd terug om de football game te zien, zoniet dan gaan we bowlen of iets anders leuks doen :) ook heb ik me opgegeven als vrijwilliger, dus volgende week zaterdag ga ik aan de slag voor Habitat voor Humanity en meehelpen een huis te bouwen. Hopelijk leer ik daar nog wat leuke mensen kennen.

Verder wil ik nog even wat grappige feitjes over de Amerikanen met jullie delen:
1. Thats freaking legit gurl! Dat zegt huisgenoot Stacey nogal vaak (betekent iets van dat is echt tof!)
2. I kid you not! Dat zegt huisgenoot Sarah nogal vaak (geen duidelijke betekenis, ze zegt het gewoon)
3. You betya! Dat zeggen mensen uit South Dakota (iets als graag gedaan)
4. Amerikanen lopen graag in sweatpants en sweatshirts, als ik zou willen zou ik hele dagen in slobberkleren kunnen lopen, iedereen doet het XD
5. Onderhandeling over toetsen en inleverdata is hier de normaalste zaak van de wereld. De docent vraagt ons wat wij graag als tentamen hebben
6. Amerikanen hebben geen flauw idee wat voor taal wij in Nederland spreken
7. Het kost de gemiddelde amerikaan minstens 10 minuten voordat ze doorhebben dat ik niet amerikaans ben (lang leve onze engels educatie)
8. Elke docent stipt het onderwerp facebook minstens een keer aan. Iedereen zegt best facebookvrienden te willen worden met leerlingen maar pas na het semester. Gekke amerikanen, nederlanders denken er niet eens over om vrienden te worden met docenten :S
9. Amerikanen eten chips bij praktisch elke maaltijd van de dag
10. Amerika maakt me dik XD

Al valt het laatste punt nog redelijk mee, ik sport 5 dagen in de week om alle burgers, pizza, patat en snoep tegen te gaan. Het is hier namelijk bijzonder lastig om gezond eten te vinden in de campus cafetaria's en ook mijn huisgenoten bestellen gerust om 12 uur snachts nog pizza XD

Dat was het wel weer voor vandaag. Ik mis jullie allemaal en hoop dat het goed gaat met jullie. Toch wil ik nog niet naar huis, het is hier veel te lekker weer, al een maand geen druppel regen gezien :) En het is hier gewoon erg leuk! Ik zal binnekort wel weer van mij laten horen, maar je kan natuurlijk ook altijd een berichtje sturen via whatsapp, facebook of email, want ik vind het ook leuk om wat van jullie te horen!

Liefs,

Nikki

(p.s. geen fotos deze week helaas)

  • 30 September 2012 - 10:51

    Pap:

    wat een leuk bericht. We missen je hier ook maar zijn tegelijkertijd ook blij om te lezen dat het goed met je gaat. Tijd gaat snel.... Hier glijden we langzaamaan de herfst in. Het is hier zoals je verwacht bij herfst in Nederland: Een mix van laagstaande zon, kleurende bladeren, spinnenwebben in je gezicht als we hout halen voor de haard die weer bijna iedere avond brand, af en toe een bui en soms harde wind.

    Vanavond vieren we onze trouwdag (23 jaar!) met een etentje bij het Luijkje in Soest. Opa en oma komen ook. We nemen een extra drankje op jouw toekomst!

    Geniet met volle teugen, wees trots op jezelf, want niet iedereen sport 5 dagen in de week, werkt voor Habitat for Humanity, scoort hoge cijfers en weet dat te combineren met party time!!

    ps: zoᷰn pizza om 12 uur snachts lijkt me heerlijk :)

    Pap

  • 30 September 2012 - 10:51

    Pap:

    wat een leuk bericht. We missen je hier ook maar zijn tegelijkertijd ook blij om te lezen dat het goed met je gaat. Tijd gaat snel.... Hier glijden we langzaamaan de herfst in. Het is hier zoals je verwacht bij herfst in Nederland: Een mix van laagstaande zon, kleurende bladeren, spinnenwebben in je gezicht als we hout halen voor de haard die weer bijna iedere avond brand, af en toe een bui en soms harde wind.

    Vanavond vieren we onze trouwdag (23 jaar!) met een etentje bij het Luijkje in Soest. Opa en oma komen ook. We nemen een extra drankje op jouw toekomst!

    Geniet met volle teugen, wees trots op jezelf, want niet iedereen sport 5 dagen in de week, werkt voor Habitat for Humanity, scoort hoge cijfers en weet dat te combineren met party time!!

    ps: zoᷰn pizza om 12 uur snachts lijkt me heerlijk :)

    Pap

  • 30 September 2012 - 14:10

    Ger Bos:

    Wij lezen met groot plezier jouw berichten uit Amerika.En dat we trots op je zijn merken we aan het feit dat we de belevenissen doorvertellen aan vrienden en bekenden.Nikki,deel je ervaringen met ons en wensen je het allerbeste. Pake en Beppe.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Brookings

Nikki

Het is bijna zover! Over een paar maanden zal ik voor een halfjaar naar Amerika vertrekken! In de tussentijd zal ik jullie op de hoogte houden van al het geregel en uiteindelijk mijn leven daar natuurlijk!

Actief sinds 01 Mei 2012
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 10163

Voorgaande reizen:

01 Augustus 2012 - 15 Januari 2013

Studeren in South Dakota!

Landen bezocht: