Vervolg: Rodeo, Moose en de geur van rotte eieren - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu Vervolg: Rodeo, Moose en de geur van rotte eieren - Reisverslag uit Grand Junction, Verenigde Staten van Nikki Bos - WaarBenJij.nu

Vervolg: Rodeo, Moose en de geur van rotte eieren

Blijf op de hoogte en volg Nikki

15 Augustus 2012 | Verenigde Staten, Grand Junction

Op dit moment zit ik in Arches en hebben we weer internet, Yeey! Dus tijd voor het vervolg. Yellowstone was erg mooi! De eerste twee dagen hebben we bij Mammoth Hot Springs gestaan, maar de hot springs waren 3 weken geleden gestopt met stromen dus was er niet veel meer te zien dan mineraal bergen. Beetje jammer. De geur van rotte eieren was desondanks niet te missen. In deze hot springs komt namelijk sulfur naar boven en dat stinkt dus naar rotte eieren.. Helaas begint het in de middag weer te regenen, dus liggen we maar wat te lezen in de camper. Aan het eind van de middag willen we toch nog wel even wat doen, dus rijden we naar Gardiner. Dit plaatsje is niet zo heel bijzonder, maar beetje souvenir winkeltjes doorsnuffelen kan geen kwaad. Ze hebben hier zelfs bier dat Moose Droole heet, Yum XD Op de terugweg zien we een leuk wandelpad langs een meertje dus stoppen we daar en gaan lekker een stukje lopen. Halverwege komen we er achter dat er een punt in de rivier zit waar kokend heet water vanuit de Hot Springs van de berg af komt zetten en waar je in de rivier kan zwemmen. Dus wij snel terug voor badkleding en daarna hebben we heerlijk een uur in deze rivier gezeten. Je moest wel oppassen dat je niet te dichtbij de rots ging zitten, want dan brandde je je aan het kokend hete water. Na ons heerlijke bad lopen we in de stromende regen en onweer weer terug naar de camper, toch nog wat beleefd die dag!

De dag erna rijden we verder Yellowstone in en zien we allerlei geisers en thermische gronden, hier komt allemaal stoom van de grond af en zijn er hete springs die water omhoog spuiten. Heel bijzonder, en helaas ook weer die smerige geur van rotte eieren... We zien de Old Faithful (megatoeristische geiser die elk halfuur spuit) en eten daar een mega softijs, heel lekker!

De dag erna nog een laatste stukje Yellowstone en Grand Teton, ook allemaal weer heel mooi, maar daar zal ik jullie verder niet mee vermoeien. We maken nog een stevige wandeling rond het meer Jenny Lake en komen erachter dat we net een zwarte beer gemist hebben, voorbijgangers laten ons de fotos zien. Toch jammer, maar ook wel gelukkig.

De dag daarna is een lange dag, op naar Salt Lake City! Rond een uurtje of 4 komen we daar aan en nemen gelijk maar een duik in het zwembad, want het is zo'n 35 graden. Daarna nemen we de gratis shuttle downtown naar Temple Square, maar helaas zijn we te laat om overal naar binnen te kunnen. Wel is het erg mooi om te zien! Maar het nieuwgebouwde City Creek Shopping Center is ook wel erg mooi om te zien :P Vervolgens gaan we op aanraden van een local naar The Cheesecake Factory om een hapje te eten. Het is mega groot en het eten superlekker! Het is zoveel dat bijna iedereen de helft van zn eten weer mee naar huis neemt. Maar wij eten ons dapper door de maaltijd heen en willen nog wel een toetje, mn ouders nemen ijs en ik natuurlijk cheesecake. Het is niet voor niets de Cheesecake Factory! Mijn White Chocolate Chunk Caramel Macademia Nut cheesecake was goddelijk! Maar toch echt teveel dus ook ik ga met een doggy bag naar huis :)

Vandaag hebben we weer een lange reisdag gehad, mn vader heeft nog even een duik genomen in The Great Salt Lake, maar ik heb deze even aan mij voorbij laten gaan. Op dit moment zit ik in Moab, Utah, bij Arches en hier brengen we de komende dagen door. Hopelijk kunnen we nog wat paardrijden of rondscheuren op een stel quads! Ik laat het jullie weten!

Liefs,

Nikki

• 16 Augustus 2012 - 16:28

Ilse:

Yeay! Super tof allemaal :D Ben blij dat je het zo naar je zin hebt, nu het hele studeren gebeuren nog haha :p